The Roadtrip! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu The Roadtrip! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

The Roadtrip!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

13 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heee allemaal!
Sorry dat we jullie zolang hebben laten wachten, maar we waren zo druk met vanalles doen, dat het er nog niet van is gekomen! Wat hebben we allemaal gedaan?

Na onze vorige blog werd het weer beter (erg warm zelfs!!) en hebben we flink geverft. Het was veel werk, maar uiteindelijk is (bijna) het hele huis geverfd!!
Verder hebben we een mudpool park bezocht in Rotorua. Dit was erg leuk om te zien! Ook zijn we naar een dierenpark geweest, waar ze jonge leeuwtjes hadden die we mochten aaien. Ook werden de grote leeuwen gevoerd, dit was wel vet om te zien!
Verder kwam Lieke nog twee dagen langs met een vriendin wat erg gezellig was!

Hierna zijn we voor vijf dagen naar Whangamata (het vakantieadres waar Sjors en Annette ook waren) geweest. Hier hadden we heel lekker weer! De golven zijn hier echt groot! dus we konden boogieboarden en we hebben voor het eerst gesurfd! Dat was echt vet! ook hebben we gekayakd naar een eiland en een grot. en we hebben heel veel custerd&cream buns (puddingbroodjes) gegeten! 1 ochtend zijn we heel vroeg opgestaan om naar de zonsopgang te kijken, erg mooi! het waren vijf hele leuke en gezellige dagen!

Hierna gingen we terug naar de boerderij. Hier nam Sjors ons mee voor een bushtrack. Dit was een track echt regelrecht door de bush, echt vet! Hele dunne paadjes en stijle afgronden! Een paar dagen later hebben we ook nog de Tongariro Crossing gelopen. Dit was ontzettend gaaf om te doen. We liepen in de wolken en konden daardoor helaas niet zoveel zien. Het waaide ook echt ontzettend hard, we werden bijna van de berg af geblazen! maar gelukkig hebben we het overleefd en het was wel heel vet!

Daarna hebben we onze spullen gepakt, afscheid genomen van iedereen en zijn naar Tiemen & MJ gegaan in Whakatane. We mogen hun VAN (een auto waar je achterin kan slapen) lenen voor een paar weken om daarmee de coromandel en Northland af te reizen. We hebben een nachtje hier geslapen en toen begon de roadtrip!

De eerste nacht hebben we overnacht in Waihi Beach. Erg mooi strand! Wel even wennen hoor, want nu moeten we echt ALLES zelf uitzoeken! Maar gelukkig is irma een hele goede kaartlezer!
De tweede dag zijn we doorgegaan naar Whitianga. Daar hebben we Hot Water Beach bezocht. Hier kun je in het zand een gat graven en dan komt er heet water omhoog waar je lekker in kan zitten. Helaas waren maartens graafkunsten niet zo geweldig (hij vond zelf van wel) en zijn we bij een paar andere nederlanders in de pool gesprongen. Was erg leuk! De volgende dag zijn we naar Cathedral Cove geweest. Dit was echt heel mooi (zie foto's)!
De dag daarna zijn we langs de hele coromandel gereden naar Coromandel Town. Hier sliepen we op een hele leuke gezellige camping. We hebben zelfs nog een stukje gefietst! Je hebt hier trouwens echt supermooie uitzichten!
Hierna zijn we weer door gereden naar Auckland. Hier hebben we overnacht bij de zus van MJ! Was erg leuk en gezellig en we kregen een heerlijke welkomsmaaltijd!! De volgende dag (4 februari) was Maarten jarig!! Dit moest natuurlijk gevierd worden! We zijn de skytower op geweest en irma had de hele VAN versierd en mooie nieuwe slippers voor maarten gehaald. 's Avonds zijn we naar een chinees lantaarnfestival geweest in Auckland (het was chinees Nieuwjaar en auckland barst ervan).
Hierna zijn we doorgereden naar de Bay of Islands. Dat was een lange rit, maar we wouden er op tijd zijn voor Waitangi day, dit is een nationale feestdag in NieuwZeeland. Wij wouden in Waitangi zijn, waar het gevierd wordt. er waren tal van optredens, we hebben zelfs de prime-minister gezien! Hier zijn we twee dagen geweest. Helaas hadden we niet zo heel lekker weer.
Daarna zijn we omhoog gegaan naar Kaitaia en hebben op onze eerste free camping gestaan. We werden nog gewaarschuwd dat we moesten uitkijken dat er niks gestolen werd, want dat was hier blijkbaar een paar keer gebeurd. Gelukkig hadden we hele aardige mensen naast ons ontmoet. Het was wel heel basic, we hebben wel lekker gezwommen in de rivier! en we hebben voor het eerst onze gascooker gebruikt. dit ging erg goed! lekker gegeten!
De volgende dag gingen we met een bustour naar Cape Reinga. We stopten onderweg bij allemaal leuke strandjes en andere interessante plekken. Maar Cape Reinga was echt ontzettend mooi! Echt een aanrader! We hadden dan ook heerlijk weer! De reden dat we met een bus gingen, is omdat we met de bus over Ninety Mile Beach terug reden en dat is erg slecht voor de auto! We zijn gestopt bij de Sand Dunes en zijn daar met boards keihard vanaf gesjeesd. poee wat ging dat hard, en wat zaten we onder het zand (vooral maarten :P!) De hele bus zat foto's van ons te maken, dus hopelijk stuurt iemand ons de foto's nog toe! deze dag was echt vet! die avond zijn we doorgereden naar Maitai Bay. (ook een echte aanrader!)
de volgende dag zijn we helemaal naar Dargaville gereden. We namen de toeristische route en zijn met de auto op een ferry overgestoken. Verder hebben we de grootste boom ter wereld gezien (de Tane Mahuta). dit is een Kauri Tree, een speciale boom in Nieuw Zeeland. We sliepen die avond bij andere familie in Dargaville. De volgende dag zijn we met hun wezen vissen en we hebben een aantal flinke Snappers gevangen. Dat was direct ons avond eten, jammmm!
De volgende dag hebben we even lekker gerelaxed en vandaag zijn we weer terug gereden naar Auckland. Onderweg zijn we gestopt in Whangarei om de Abbey Caves te zien. Hierin hebben we veel glowworms gezien! Het was wel een beetje griezelig om daar naar binnen te gaan, maar het was wel de moeite waard! Vanavond slapen we bij de zus van MJ en waarschijnlijk krijgen we een tour door auckland.

We gaan misschien nog een paar dagen de westcoast doen en daarna blijven we nog even bij Tiemen en MJ! Hierna gaan we op zoek naar werk. We hopen werk te vinden in Napier (appels plukken).
We hebben jullie volgens mij weer aardig bijgepraat!

Dikkekus van ons!

ps. veel schaatsplezier!!
pps. maarten moest even wennen om achterin de auto te slapen, haha!
ppps. de tweede dag was al meteen de achterklep van de auto kapot.. oepsie.. we zijn naar een garage gegaan en gelukkig konden ze het snel maken.

• 13 Februari 2012 - 06:11

Sandra:

Hellooo,
    Wow jullie doen zoveel! Echt superleuk :D
    Hahahaha die puddingbroodjes, zeker elke ochtend met ome tiemen?
    Hmm irm en kaartlezen?! Vaak verdwaald dus ;) hihi nee grapje hoor
    Echt cool surfles!
    Hier kunnen we niet meer op het kanaal schaatsen, er waren sluizen opengezet en het gaaat nu dooien! :( maar 't was wel leuk.
    Nu zijn jullie dus echt zelf aan het rondreizen! Leukleuk
    Heel veel plezier en succes in'jullie' autootje
    Groetjes aan tiemen tj en tayne :)
    Dikkekusxxx

• 13 Februari 2012 - 08:10

Yvonne:

Wat maken jullie veel mee, zoveel indrukken. Het ziet er gaaf uit en ik ben blij weer te lezen van jullie avonturen. Dus het volgende plan is appels plukken, zo leuk om een beetje mee te kunnen leven. Lieve luitjes heel veel plezier in Verweghistan en dikke knuffel van Yvonne

• 13 Februari 2012 - 08:31

Hester Neary - NZ:

Hey - leuk om jullie vandaag weer gezien te hebben. En je hebt de blog alweer bij geschreven.
    Wow - wat weer een avonturen - heel cool hoor! Vooral vissen met de maori guys - waar zijn de 'lifejackets?' Hahaha...Mooie grote vissen zeg, zelfs Ian vangt meestal zulke grote niet...
    Geniet maar lekker van de rest van jullie ijd in NZ en hopelijk - Tot ziens. X

• 13 Februari 2012 - 11:08

Annemieke:

Leuk verhaaltje! Jullie maken wel heel veel mee hoor. Geniet maar lekker.
    xxxx

• 13 Februari 2012 - 19:54

Evelien:

Haaaai,
    Jullie beleven egt super leuke dingen!! :D
    Ik wil ook wel dat het zomer is (, of dat we nog wat langer konden/kunnen schaatsen;))
    Heel veel plezier nogen tot over (kweenie)?????

DikkekussssXXXX

• 13 Februari 2012 - 20:06

Merel:

Wat een mooie en leuke foto's!!!!
    Het ziet er zo mooi uit daar, en ik ben zo jaloers op dat weer bij jullie, hier zaten we dood te vriezen maar nu zakt de kou af :-D
    Missen jullie het schaatsen niet?? :-P
    Ik vind het steeds heel leuk om jullie (lange) bloggs te lezen!
    Nog heel veel plezier in jullie VAN en tot het volgende blog ;-)
    Liefs Merel