Back on the Farm! - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Back on the Farm! - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Back on the Farm!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

09 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Dag lieve mensen, hier weer een berichtje over onze avonturen!
Waar waren we ook alweer gebleven, oh ja Mount Cook,

Na Mount Cook zijn we een aantal dagen verbleven bij mensen in Christchurch! Deze mensen hebben ons laten zien wat de aardbeving daar heeft gedaan met de stad! Pff niet te geloven Er is niks meer over van het centrum! In christchurch was verder niet zoveel te doen, alles was verwoest! We hebben daar toen een dag in de shoppingmall door gebracht! Na Christchurch gingen we met de kiwiexperience verder naar Kaikoura, een klein stadje wat bekend staat om het zwemmen met dolfijnen! Dat hebben we toen ook gedaan! 'S ochtends om 5 uur moesten we al inchecken, pff wat vroeg! Ze zeiden namelijk dat 's ochtends het water het rustigst was! Maar pff wat een golven alsnog! We kregen eerst een hele uitleg hoe we het beste contact met ze konden maken, liedjes zingen, rondjes zwemmen en ze aankijken! we kregen een wetsuit aan, flippers en een snorkel! en daar gingen we dan! We moesten eerst 45 minuten varen, daarna zagen we ontzettend veel dofijnen! Toen was het zover we mochten het water in! Het was alleen ontzettend koud! Het water was 13 graden! Irma vond het te koud dus is er niet zo heel lang ingeweest! Ontzettend veel dolfijnen zwommen onder ons door en speelden met je en maakten vette jumps uit het water! Echt leuk!

Na Kaikoura gingen we richting Wellington! We moesten eerst de ferry nemen, terwijl het stormachtig weer was! Hierdoor waren er enorme golven en heel veel kotsende mensen! Niet zo prettig als de heenweg! In Wellington aangekomen hebben we Kerst inkopen gedaan, hier zijn we 3 dagen meebezig geweest! Beetje wellington bezichtigen en 'S avonds uitgaan!

Daarna gingen we naar Taupo! We hadden de keuze om of naar Galatea te gaan of nog een paar dagen in Taupo te blijven! Het was mooi weer dus hebben we nog 2 dagen bij het meer gelegen en gezwommen! We zijn daar ook nog naar de film geweest, (new years eve).

De 22 ste kwam Gerda ons dan ophalen in Taupo en gingen we terug naar Galatea, op de farm! We hebben hier kerst gevierd en blijven de hele maand (januari) hier! Kerst hebben we gevierd met de hele familie! We hebben nog nooit zoveel cadeautjes onder de kerstboom gezien, helemaal de volgende ochtend nadat "Santa" geweest was. De volwassenen en Irma moesten een gedicht voor elkaar maken, dit was erg succesvol! We hadden met kerst ontzettend mooi weer en hebben lekker in het zwembad gezwommen hier! Na de kerst veranderde het weer hier en tot nu toe heeft het alleen nog maar geregend! gelukkig waren er ook een paar iets mooiere dagen, zoals toen we naar de Rodeo gingen. Dit was echt leuk! Er waren aardig wat spectaculaire bullrides!

We hebben oud en nieuw op de boerderij gevierd! Sjors, Annete en de kinderen kwamen hier en we hebben de hele avond tafeltennis gespeeld! Verder zijn we ook nog naar een Maori (oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland) concert geweest! We kregen wat te zien van hun cultuur d.m.v zingen en dansen en we hadden een lekkere hangi (eten wat in de grond verwarmd wordt). Vooral het desert was erg lekker! Verder gaan we nu ook vaak 'S ochtends melken! Dan moeten we eruit om kwart over 5! De koeien uit de wei halen met de motorbike, de Bulls eruit jagen en daarna de cups onder de koeien doen! Ontzettend leuk werk vinden wij allebei! Als je klaar bent zit de poep en pis overal, maar het is geweldig om te doen! Verder helpen we hier ook met kleine klusje op de boerderij zoals het huis verven van Sjors en Annet (komt nog niet zoveel van omdat we veel regen hebben) Onkruid verwijderen en Sjors helpen met klusjes! We blijven hier waarschijnlijk nog tot begin februari en gaan dan het noorder-eiland rond reizen! Hopelijk zijn jullie zo weer een beetje op de hoogte!
Houdoe!!

Dikkekus M&I

ps: We gaan over een paar dagen Sjors en Annete bezoeken in Whangamata op hun vakantie adresje!
pps: Omdat Sjors en Annete morgen weggaan moesten we uit de caravan en slapen we nu in het huis van Sjors en Annete
ppps: Maarten moest een keer de Bulls passeren op een smal paadje, wat niet zo vloeiend ging. Kort gezegd: de motorbike gleed weg, maarten rende de wei in en de bulls probeerden hem te pakken. Hij heeft het uiteindelijk (nadat wij bijgekomen waren van het lachen) zonder kleerscheuren overleefd.
pppps: als we gaan melken 's ochtends krijgen we altijd lekkere warme chocolademelk, met de melk rechtstreeks uit de koe!
ppppps: Allemaal gelukkig nieuwjaar, de beste wensen van ons !!
pppppps: Bedankt voor al jullie leuke mailtjes en reacties!

• 09 Januari 2012 - 08:55

Antoinette:

Hoi Maarten en Irma,
    Wat maken jullie veel leuke dingen mee!! Ook voor jullie natuurlijk de allerbeste wensen en nog heel veel plezier daar. Geniet er van.
    Hartelijke groet van ons allemaal :)

• 09 Januari 2012 - 09:35

Laura:

Hee Irma en Maarten,

Echt super leuk om jullie blog te lezen! Wat maken jullie veel mee zeg!
    Maar het klinkt allemaal echt super gaaf!
    Jullie ook de beste wensen:D! Dat jullie nog een geweldige tijd mogen hebben!!
    Succes op de farm;)

Liefs

• 09 Januari 2012 - 10:29

Evelien:

Heey M&I :)

Leuk verhaal alweer!!
    Wat vet die dolfijnen!! Echt leuk lijkt mij ;)
    Echt hele leuke foto's, die dat Irma tegen de wind in leunt vind ik wel grappig!
    Wat ziet het er toch lekker warm uit daarzo!! Hier is het niet eens 'goed' winter!:(
    Dat Maarten zin heeft in het kerstdinner kan ik me niet voorstellen, dat schaap ziet er super vies uit!
    Wat een cadeautjes zeg! (Zou ik ook wel willen XD)
    Jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar!!
    En nog veel plezier in Whangamata!

XXX Evelien (en een beetje van papa & mama!) (grapje:))

• 09 Januari 2012 - 11:37

Orlando:

Eeeeeeey nichtje en jongen waar het scheerapparaat van kapot is :P

Jullie ook de allerbeste wensen, gaaf hoor om te lezen wat jullie allemaal zien, doen en meemaken, je zou er haast jaloers van worden ;-) Maar geniet er lekker van samen.

Have fun!

HOUDOE

• 09 Januari 2012 - 14:52

Merel:

Haai M&I,
    wat een verhaal weer! Die dolfijnen, echt ontsettend gaaf!
    En jullie hebben vergeleken hier best goed weer want hier is het weer echt bah, bah en nog eens bah! :-(
    En op die boerderij werken lijkt mij ook best wel gaaf, alleen een vraagje: Wat zijn Bulls??? Stieren of zo?
    Nou, jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar en tot het volgende blog:-P
    Veel liefs van Merel (en van mijn ouders&zusje)

• 09 Januari 2012 - 17:49

Marije :

Wow,, wat een gaaf verhaal weer!! super tof om te lezen!
    En zwemmen met dolfijnen! zo leuk:) (irma,, watje dat je het water uit ging! haha)
    Klinkt erg leuk op de boerderij! jullie hebben je roeping gevonden zo te horen!!
    Nou, succes met alle klussen op de boerderij (en met het vroeg op staan.. jeetje wat vroeg!)
    Liefs

• 09 Januari 2012 - 21:43

Sandra:

Hoi, ik had jullie verhaal vannacht om 3 uur al gelezen, maar toen waren er nog geen foto's! Echt leuk om die foto's te zien :-) en wat is alie groot zeg, haha :p nou veel plezier nog
    Dikkekus

• 09 Januari 2012 - 22:49

Melissa:

WAAAAUW WAT VEEL KADOTJES! <3

Maar tof! Vooral van die dolfijnen!
    Het lijkt wel een groot attractiepark dat Nieuw Zeeland daar! Zoveel meer leuke dingen dan in ons kleine holland.. ;)

Nou Enjoy! =D

xxxxx

• 10 Januari 2012 - 16:38

Hanneke:

Hee Irma en Maarten!
    Superleuk om steeds jullie verhalen te lezen, ik lach me dood om wat jullie allemaal meemaken ;) Heel gaaf! De foto's zijn ook leuk om te kijken. Heel veel plezier verder met alles, hoop dat het allemaal goed gaat en dat jullie je blijven vermaken, maar dat komt vast goed :)
    Liefs!

• 10 Januari 2012 - 16:55

Jolien:

Hoihoi! jeetje wat maken jullie veel mee, echt super om te lezen!
    Ook gaaf met dolfijnen zwemmen zeg!
    het zal wel apart zijn, kerst en oud en nieuw in de zon te vieren :)

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar en natuurlijk nog superveel plezier daar!
    Liefs Jolien

• 13 Januari 2012 - 17:37

Cindy Koldenhof. :

Hoi Irma en Maarten,
    Als eerst jullie ook de beste wensen!
    Wat een fantastische verhalen om te lezen!.
    Ik blijf jullie volgen, en have fun!!

Groetjes Bas en Cindy.

• 14 Januari 2012 - 21:59

Marleen:

Hee, gelukkig nieuwjaar nog!!! beetje laat maar toch ^^
    echt zoooo gaaf dat jullie met dolfijnen gingen zwemmen!!
    Haha Irma, gewoon ff volhouden jij in dat koude water!
    Vind het echt leuk om al die dingen te lezen, jullie hebben al zoveel gedaan!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier daar en kijk uit naar jullie volgende bericht ;)

liefs xxx

• 19 Januari 2012 - 19:56

Heidy:

Hee Maarten en Irma,
    hierbij ook van ons nog een heel gelukkig 2012 gewenst. Apart hoor, zwemmen in het zwembad met Kerst terwijl wij heel veel sneeuw hadden in Oostenrijk! We volgen jullie belevenissen op de voet en kunnen ons voorstellen hoe Maarten gerend heeft voor zijn leven toen de bulls achter hem aankwamen. In Oostenrijk heeft hij een paar jaar geleden met ons ook al door een bergwei moeten rennen voor zijn leven! Heel veel plezier nog bij jullie vervolgreis op het noordereiland! groeten van ons allemaal.

• 03 Februari 2012 - 22:32

Heidy:

Hoi Maarten en Irma, we hopen spoedig weer van jullie te horen, maar bij deze.......................
    Maarten van harte gefeliciteerd met alweer een jaartje erbij. Hopen dat je een gezellige verjaardag hebt met heel veel mooi weer. Hier ligt volop sneeuw. Groetjes van ons allemaal!

• 04 Februari 2012 - 18:37

Harry En Marja:

Hoi Maarten en Irma,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Maarten, dat zal je wel uitgebreid hebben gevierd in de plaatselijke kroeg. Nou gelijk heb je. Na alles gelezen te hebben komen we tot de conclusie dat jullie het daar naar je zin hebben en wat een avonturen. Prachtig, geniet er nog maar even van en nog veel plezier.
    Groetjes Harry en Marja.