Wat een reis!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Wat een reis!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Wat een reis!!!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

27 September 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag schatjes,

Hier ons eerste berichtje vanuit het redelijk koude Auckland:

Zondag was het dan zover.. Op naar schiphol en afscheid van iedereen nemen. We waren door de douane en zijn in een rechte streep door gegaan naar de Mac (hadden jullie vast niet verwacht:P). Ons laatste Nederlandse hamburgertje gegeten voor de komende 9 maanden.
Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten, begon de echte stress. Irma was bang dat Maarten zou gaan gillen bij het opstijgen. Dit viel gelukkig mee.
Toen kwamen we aan op London Heathrow. Hier moesten we nog gaan inchecken. We moesten van terminal 3 naar terminal 5, wisten wij veel dat we met een bus moesten!! Het leek wel een soort van rondleiding over de airport! Uiteindelijk kwamen we aan bij Terminal 5 en hebben daar meteen ingecheckt voor de rest van de vluchten.
En daar zagen we hem staan hoor, de Boeing 747. Echt ontzettend groot. We gingen optijd naar de gate en hadden mooie plaatsen in het vliegtuig.
Daarna kwamen we op Bangkok Airport aan. Meteen 10-dubbele controle, alles moest uit, we moesten door een speciaal apparaat heen en werden daarna nog een x extra gefouilleerd.
Naar een aantal uurtjes wachten konden we eindelijk vertrekken richting Sydney. Deze vlucht duurde voor ons gevoel echt superlang! We kwamen gesloopt aan in Sydney.
Hier begon het alweer goed. We gingen door de douane, allemaal goed (dachten we...) En toen moest maarten opeens meekomen naar een speciaal kamertje. Het bleek om een bominspectie te gaan. Gelukkig geen bommen gevonden :P!
verder waren de mensen buitengewoon aardig! We stond in de rij voor een broodje, hadden we eindelijk een keuze gemaakt, konden we niet betalen, want blijkbaar kon je alleen betalen met mastercard (of contant, maar dat hadden weniet..) Zegt een man opeens achter ons: Don't worry, I'll pay for you!! Wij zeiden: NO,no no no... Man: No, it will be my pleasure. Hij stond erop en voordat we het wisten had hij al betaald. Geweldig binnenkomen!
toen nog door naar de laatste vlucht richting Nieuw Zeeland. Maarten dacht dat hij onderweg het eind van de wereld zag! Was natuurlijk ook zo! Daar waren we dan EINDELIJK! Helemaal gesloopt. Maar we mogen niet klagen ,want de reis is verder voorspoedig verlopen, we hebben geen vertraging gehad en zijn niet neergestort :)!

Nu gaan we nog even Auckland bekijken, en daarna lekker slapen!
Jullie horen binnenkort weer meer van ons!

Dikkekus xxxxxx Maarten en Irma

  • 27 September 2011 - 05:43

    Papa&mama Dijkgraaf:

    Lieve Maarten en Irma,

    Fijn te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad!!
    We hebben wel in gedachte meegereisd.
    Het is hier nu 07.42 uur.
    Jullie hebben er alweer een hele ervaring opzitten.
    Hele dikke kus van ons.

  • 27 September 2011 - 06:19

    Gerda NZ:

    Welkom in Nieuw Zeeland! We hopen dat je een fantastische tijd hebt! Tiemen & Gerda

  • 27 September 2011 - 06:26

    Lidy En Geurt Vink:

    Lieve Irma en Maarten,

    Goed te lezen dat jullie de lange reis erop hebben zitten. Nu lekker genieten. Koud in Auckland, 14 graden! Vandaag gaan wij weer voor twintig en misschien plus. Veel plezier en tot het volgende bericht.

  • 27 September 2011 - 06:30

    Hanneke:

    Hee toppers, toch die bommen maar thuisgelaten? Misschien maar goed ook ;) Heel veel plezier daar, maak er wat van! Ik zal zeker jullie verslagen blijven lezen :) dikke knuffel!

  • 27 September 2011 - 07:29

    Sandra:

    Gelukkig. Hebben jullie die hele reis overleefd! Veel plezier en sterkt. Met. De jetlag xxxxxx

  • 27 September 2011 - 07:45

    Annemieke:

    Leuk!!!! Gelukkig is alles goed gegaan! Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende berichtje!
    xxxx

  • 27 September 2011 - 08:18

    Inger:

    Haha wat een reis! Ja maarten je ziet er nu met je korte koppie nu natuurlijk wel heel verdacht uit haha ;) Welterusten en heel veel plezier!! xxxx

  • 27 September 2011 - 08:56

    Iris:

    Lieve Irm en Maarten!

    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen :)!
    Echt een heel raar idee dat jullie helemaal in Nieuw Zeeland zijn!!
    Maar geniet ervan he! En tot het volgende verslag, ik ga jullie zeker volgen!
    Liefs Iris

  • 27 September 2011 - 09:15

    Nico:

    Haha steengoed verhaald!
    Volgens mij was alleen Irma degene die nee zei tegen die man,
    jou kennende dacht jij van laat hem maar lekker betalen:p
    Of de gouwe ouwe ik heb me pinpas niet bij me:p
    Wel jammer zeker dat het nog niet zo warm is daar, of niet?
    Naja ik hoop dat jullie de komende dagen veel plezier hebben,
    en we lezen jullie volgende verhaal binnenkort wel weer;)

    X Nico

  • 27 September 2011 - 10:37

    Martijn Kers:

    Lieve Maarten en Irma! :P

    Goed te horen dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Het verbaasd mij dat Maarten niet heeft gegild in het vliegtuig.
    Daarnaast verbaasd het mij ook dat Maarten tegen die man, die wou betalen, "No, no no" zei... (Maarten kennende)
    Maar geniet van jullie eerste uren in Nieuw-Zeeland, slaap lekker!

    X Martijn

  • 27 September 2011 - 10:52

    Yvonne:

    Hoi Maarten en Irma. Wat een boel ervaringen al in zo'n korte tijd. Heel erg jammer dat we niet op jullie feest konden zijn. Maar dat komt nog wel, volgend jaar.... dat klinkt echt ver weg. Heel erg leuk dat we jullie kunnen volgen. Ik hoop op vele leuke verhalen en wens jullie dan ook enorm veel plezier daar zo ver weg.
    Veel liefs van mij

  • 27 September 2011 - 12:16

    Evelien:

    Wat aardig dat die man betaalde voor jullie
    Mooi dat het goed ging

    XXX

  • 27 September 2011 - 13:25

    Birgitta:

    Hoi, Maarten & Irma, jullie kennen me niet persoonlijk..( je moeder haar moeder is een zus van mijn vader, volg je het nog ? ) Ik hoorde van je moeder dat jullie deze reis maken, ik vind het heel leuk om jullie te volgen, temeer mijn zoon een paar maanden Australië/Sydney heeft bezocht. Ik wens jullie een fijne/rijke ervaring toe en ga flink je horizon verbreden !! heel veel plezier, groeten van mij.

  • 27 September 2011 - 13:25

    Birgitta:

    Hoi, Maarten & Irma, jullie kennen me niet persoonlijk..( je moeder haar moeder is een zus van mijn vader, volg je het nog ? ) Ik hoorde van je moeder dat jullie deze reis maken, ik vind het heel leuk om jullie te volgen, temeer mijn zoon een paar maanden Australië/Sydney heeft bezocht. Ik wens jullie een fijne/rijke ervaring toe en ga flink je horizon verbreden !! heel veel plezier, groeten van mij.

  • 27 September 2011 - 13:37

    Opa En Oma Sueters:

    Lieve Maarten en Irma,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en we hebben het gelezen op de pc bij tante Yvonne en ome René.
    We weten helaas niets meer te vertellen, maar we zijn erg blij dat jullie veilig zijn aangekomen. En geniet er maar goed van!!

    Lieve Groetjes Opa en Oma

  • 27 September 2011 - 14:00

    Sander:

    Fijn dat jullie zijn aangekomen! Heel veel plezier en als jullie me missen kijk naar het kussen! haha
    xxxx

  • 27 September 2011 - 14:55

    Marleen:

    Gelukkig leven jullie nog! Ik heb aan jullie gedacht tijdens die lange vlucht! Haha meteen al een spannend verhaal over bommen ;-) ben benieuwd naar wat jullie nog meer gaan beleven! Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal :-)

    Liefs xxx

  • 27 September 2011 - 15:10

    Melissa:

    aaaaaaaah wat fijn dat jullie heel aangekomen zijn!
    Wat fijn dat Maarten toch die bommen dus thuis heeft gelaten he! ;)

    nou veel plezier meis!

    xxxx

  • 27 September 2011 - 16:30

    Marieke:

    Hey Irma en Maarten
    Superfijn dat de reis goed is gegaan, als het zo door gaat met die aardige mensen, houden jullie geld over,hi hi
    rust lekker uit en ga lekker genieten!!!

    dikke kus van de buren,
    Johan,Marieke
    Sam en Thijn

  • 28 September 2011 - 06:28

    Maureen Mooij (AVIO):

    Hoi Irma en Maarten, ik dacht ik ga maar eens op jullie blog kijken hoe de eerste ervaringen zijn. Nou die zijn er dus!!! Wat een gedoe om naar New Zeeland te komen zeg....en bommeninspectie? Het moet niet gekker worden......Ik wens jullie een hele fijne tijd en hoop binnenkort meer te lezen. Groetjes Maureen en consorte....

  • 28 September 2011 - 07:41

    Marissa:

    Lieve irm en maarten,
    jeetje dat was me het reisje wel ofniet..
    maar fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    raar hoor, dat jullie helemaal aan de andere kant van de wereld zitten
    maar wel echt super-de-super gaaf!!!!
    geniet ervan, heel veel plezier, en tot het volgende verslag!
    xxx

  • 28 September 2011 - 17:48

    Britt:

    Heeeee Irmie en Maarten!:D

    Top om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Haha ik moest wel lachen toen ik het bericht las en dat Maarten er tussen uit werd geplukt voor een controle haha. Moet hem weer overkomen hoor:P Jullie zijn nu al weer een ervaring rijker whaha, wat klinkt dat toch wijs! Schatjes veel plezier daar, geniet ervan!

    xxxx Britt

  • 28 September 2011 - 18:21

    Riek En Hans:

    Hoi Irma en Maarten

    Goed te weten dat jullie een "goede" reis hebben gehad. Jullie zijn weer een ervaring rijker.
    Geniet er van. Veel plezier.
    We zullen jullie blijven volgen.

    groetjes Riek en Hans

  • 28 September 2011 - 19:36

    Leanne:

    Hee Irma en Maarten,

    Wat leuk om te horen dat het goed gaat!
    Ben benieuwd naar het volgende berichtje.

    XX.

  • 28 September 2011 - 20:26

    Hester - NZ:

    Hoi Irma en Maarten, jullie zijn er dan in AK, en de zon schijnt vandaag mooi voor jullie.
    Ik heb nog niets van jullie gehoord en wil even weten of jullie al weten wanneer ik jullie ophaal enzo? ik dacht dat dat vandaag was, is dit nog steeds het geval? Morgen is ook goed hoor. Kan je me even bellen of texten? Mob is 0274 902016. Bedankt...

  • 28 September 2011 - 20:29

    Marian:

    hoi Irma em Maarten

    Fijn te horen dat de reis goed verlopen is.
    Was de zak met spek al wel leeg toen je daar aan kwam?
    Geniet maar met volle teugen.

    groetjes van ons allen

  • 29 September 2011 - 19:51

    Benny&bianca:

    hoi irma en maarten
    goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen
    weer een ervaring rijker
    geniet er van en we horen weer van jullie
    groetjes +dikke kus
    benny en bianca
    gert-jan&vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Maarten en Irma

Wij zijn Maarten (24) en Irma (22) en na onze backpackreis in Nieuw-Zeeland, Australie, Thailand en Cambodja gaan we nu een nieuwe reis maken naar Rusland, Mongolie, China, Taiwan, Japan en Vietnam.

Actief sinds 13 Sept. 2011
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 48491

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 22 Januari 2016

Transmongolië-express en Azië

25 September 2011 - 25 Juni 2012

Backpacken in NZ&OZ&Azië

Landen bezocht: