Vervolg op ons Avontuur - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Vervolg op ons Avontuur - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Vervolg op ons Avontuur

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

17 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag people van het goede leven!

Hier zijn Irma en Maarten weer met een vervolg op het nog steeds geweldige avontuur! We hebben weer zo ontzettend veel meegemaakt in de afgelopen paar weken! Waar moeten we beginnen! Hoe is het eigenlijk met jullie? en thuis? Zijn er al veranderingen? of dingen die we echt moeten weten? oke, genoeg over jullie. Hier komt ons verhaal!

Ons eerst volgende stop was Lake Manahipahu! Dit was bij de poo pub! Het was echt in de middle of nowhere! We hebben een meer bezocht. Het was haloween en iedereen ging verkleed! Dat was wel lache! De volgende dag gingen we naar Franz Josef glacier. We gingen de full day walk doen op de glacier! Het begon al goed 's ochtends. Het regende echt ontzettend hard. Het is nooit opgehouden met regenen die dag, maar we waren gelukkig goed ingepakt! De walk over de glacier (je loopt dus over ijs) was echt supersuper vet en mooi. Door de regen waren er ook ontzettend veel watervallen! Aan het einde van de dag zijn we lekker naar de hotpools gegaan! Dat was echt chill!

Daarna gingen we richting Wanaka, hier was ontzettend veel wind en je had uitzicht op besneeuwde bergen bij het meer! 's avonds zijn we lekker de kroeg in gedoken met wat mensen van de bus! Oh ja: we hadden in Franz Josef ook nog geregeld dat we konden Wwoofen in Wanaka (eindelijk)! De volgende dag was het dan zover, Willie kwam ons ophalen. Heel toevallig kwamen zij en haar man uit Nederland. We moesten meteen hard aan het werk en hebben aardig wat bomen geplant, onkruid gewied, paden gegraven, dingen verbrand en schoongemaakt! (dit kun je zien op de foto's in onze vorige blog) We zijn hier een week verbleven en hebben het ontzettend naar ons zin gehad!

Hierna gingen we verder naar Queenstown! Onderweg zijn we nog gestopt bij puzzling world! Supergrappig! In de bus kwamen we eindelijk de eerst Nederlanders tegen! Met hun zijn we dan ook flink wezen stappen de eerste avond in Queenstown! De volgende dag zijn we met de gondel de berg opgeweest. Hier had je een supermooi uitzicht over Queenstown en het meer en alle bergen! Geloof het of niet die dag kwamen we nog 8 andere Nederlanders tegen waarvan 1 uit Apeldoorn! Die avond hebben we een kroegentocht gedaan! Was zeer gezellig:P! De volgende dag hebben we geshopt (irma wou perse nieuwe kleren) en we zijn geslaagd! 's avonds zijn we naar de bios geweest! Naar de film de inbetweeners! De volgende dag gingen we de Queentown Hill beklimmen, Maarten dacht dit is een eitje en had zijn schoenen van 10 dollar aangedaan! Het was gewoon een berg van 900 meter:P! Na 2 uur eindelijk boven gekomen hadden we wel een ontzettend mooi uitzicht van 360 graden! We waren wel helemaal kapot! Maja het moest erweer van komen! We hebben weer een bezoekje gebracht aan de bar!

Voor morgen hebben we de Milford Sound geboekt! Dat is een ontzettend mooi stukje natuur van Nieuw-Zeeland! (zeggen ze) Morgen gaan we dit zelf zien.

Oh ja: we hebben een nieuw Wwoofing adres geregeld! Het is een paardenfarm! Maarten zag deze in het boekje staan en wou koste wat het kost hierheen. Eerst werden we eigenlijk afgewezen, maar toen ze hoorden dat we Nederlands waren mochten we toch komen en nu kunnen we daar voor 1 week blijven:D! Ze heeft 25 paarden en veulentjes!

Dus aanstaande zondag vertrekken we naar Dunedin, waar we gaan Wwoofen!
We hopen jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht!

Tot de volgende blog maar weer!

Dikkekus: Irma + Maarten

ps: We hebben een spel gekocht uit puzzling world
pps: we hebben allebei een greenstone ketting
ppps: We kregen gratis dinner in het hostel (Bonus)
pppps: Boodschappen doen is echt een hel!
ppppps: Door stappen gaat het geld hard!
pppppps: Maarten houdt zijn baard beter bij!
ppppppps: Irma heeft een nieuw armbandje!
pppppppps: We slapen op een 10 dorm bedroom!

• 17 November 2011 - 06:28

Sandra:

Hallo schatje,
    Zozo weer zoveel gedaan!
    Hahaha partyhardy's :-P
    Wat grappig dat die ene ook uit Apeldoorn komt!
    Kenden jullie die toevallig niet?!
    Die foto van het vorige verhaal op die wc's kan ik me nog zo goed onthouden! Hahah ik moest meteen lachen toen ik die foto zag :D

Maar hier gaat het ook goed hoor! Leuk dat jullie dat ook een keer vragen ;-)
    Geen speciaal nieuws
    Nou heel veel succes met het Wwooffen met die paarden
    En tot over 220 dagen
    Dikkekus van je allerliefste zusje :) sandra

• 17 November 2011 - 06:32

Sandra:

Shit het moest zijn: hallo schatjes
    Haha nouja bij deze!
    Is een armbandje het enige wat je hebt gekocht? ;p
    Nou have fun!
    Oja ik sta onvoldoende voor engels op me rapport
    En me rapport krijg ik deze of volgende week!
    Doeidoei xxxxx

• 17 November 2011 - 06:41

Justin:

Heey maarten en irma,

Ik ben nog steeds veel in Eindhoven en aan het werk bij de bogarts xD dus heb niet veel te vertellen... behalve dat het maar goed is dat je bent gestopt, omdat het weer heeel druk aan het worden is :P

Klinkt echt leuk die dingen die jullie doen!, jullie hebben wel mazzel dat jullie op zoveel mooie plaatsen komen hoor ;) En dat jullie een apd' er tegenkomen is wel heel bizar haha.
    Ik wens jullie heel veel plezier op de paardenfarm!

groeten Justin

• 17 November 2011 - 08:01

Martijn:

Dag schatjes,

Leuk om eindeljik weer eens wat van jullie te horen. Ik ben trouwens vergeten om bij jullie vorige bericht een reactie plaatsen..
    Maar goed, fijn te horen dat jullie je daar nog steeds goed vermaken.
    Verder is alles hier nog steeds prima, geen noemenswaardige veranderingen.
    Daarnaast ben ik blij te horen dat Maarten zijn baart een beetje bijhoudt..

Veel plezier/succes met Wwooven en tot het volgende bericht.

Dikke kus

• 17 November 2011 - 08:05

Gerda NZ:

Wat leuk om weer even wat van jullie te horen en ook dat jullie zulke leuke Wwoofing adresjes hebben gevonden, geweldig! Prachtige fotos van de Fransz Josef. Zeg, nog heel veel plezier en we kijken uit straks naar alle verhalen! Gerda Tiemen xx

• 17 November 2011 - 09:38

Sanne:

b n v

• 17 November 2011 - 09:45

Annemieke:

Hee Maarten & Irma,

Hier een paar nieuwtjes bij ons thuis: Het kan een schok zijn dus ga er voor zitten.

-Sander heeft ondertussen 100 meisjes fans achter zich aanlopen. Geen idee hoe hij dit allemaal doet!!
    -Guido heeft lang haar!! Ja echt waar.. het was zelfs zo lang dat hij een matje in zijn nek had. Vorige week is mama toch maar naar de kapper met hem gegaan en is het een beetje bij geknipt.
    -Sander heeft WERK!! Je zult het niet geloven maar hij is in jou voetsporen getreden. Hij is aan het werk gegaan bij de SPAR!! En ja hoor hier praten ze nog steeds over jou hoe dom je bent?? Haha. Sander heeft ze eerste loontje gehad en wel €60,- (lief he!)
    -Annemieke is sinds 2 weken super modern want ik heb een iphone 4. Super chill... helemaal als je jullie mailtje zo vroeg binnen krijgt op me vrije dag!
    - Mama zorgt nog steeds goed voor ons.
    - Papa is ontzettend verkouden en hoest alles bij elkaar. (vrij irritant) De dokter zegt dat het maar liefst 6 weken gaat duren dus daar zijn we erg blij mee. (not) Hij heeft nu pillentjes dus het wordt minder.
    - Sander haalt een aantal onvoldoendes op school. Conclusie: Maarten 2 in geboren.
    - Mama maakt zich hier nu al vreselijke zorgen om en loopt dus constant achter zijn broekje aan.
    - Sander heeft ongeveer zijn eigen huis boven!! En eigenlijk heb ik hem nu al z'n 3 dagen niet gezien
    - Papa & Mama hadden dus een nieuwe regel bedacht: Sander moet zijn laptop 's avonds inleveren om 21.30 zodat ie niet met zijn 100 schatjes tot 01.00 zat te msnen door de weeks. (dit was echt zo) Dit alles heeft inderdaad weer de nodige discussies gebracht.
    - Opa Dijkgraaf heeft slechte ogen en gaat nu proberen om met h et vliegtuig naar de wintersport te gaan. (jaa jaa) Oma Dijkgraaf is kern gezond maar durft niet meer bij hem in de auto..hahaha.
    - Oma Sueters komt hier het liefst elke dag en dat waarderen wij heel erg. Ze is kern gezond. En ze was trouwens zo ontzettend blij met jullie kaart!! (lief van jullie)
    - Opa Sueters is des ondanks het ouderwetse hoesten ook gezond. Nog steeds trouwe fan van Guido langs te zijlijn van het voetbal veld. En hij doet nog altijd erg graag de tuin.
    - Met Annemieke gaat het goed op school. De eerste studiepunten zijn binnen dus ik zeg: Op naar me P! Worden spannende weken want ik krijg het best druk nu met school.
    - Papa is tegenwoordig trouwens erg druk met Dynamo. (ik denk bijna getrouwd met dynamo) Hij is samen met Peter de Vries (waarvan zijn dochter nu zwanger is en KJELD dus vader wordt rond de tijd dat jij terug komt.. ja ja hou je vast!!!) is een bestuurtje gestapt.
    - Guido is trouwens een beetje negatief over zijn voetbal de laatste tijd. (mama maakt zich zorgen en staat nu elke training te kijken en kou te lijden bij -1 graden) Ik denk dat Guido de pep-talks van jou mist.
    - Ohja, om de hond niet te vergeten: Alles gaat goed met de hond. Ze leeft vast nog wel als jij terug komt.
    - Met Eric gaat alles prima. Hij slaapt ongeveer ook dag en nacht bij dynamo maargoed dat geef niet! Alles gaat prima tussen ons =D
    - We hebben afgelopen zondag lootjes getrokken met opa & oma sueters en wij natuurlijk. Ik zet maar ff niet hierop wie ik heb anders weet de hele family het al!!

Volgens mij was dit het wel. Als ik iets vergeet zal ik dit de volgende keer erbij zetten!

Het ziet er allemaal mooi uit wat jullie bezoeken! Gaaf. Veel plezier maar weer en geniet ervan!

xxx Annemieke.

• 17 November 2011 - 09:47

Eline:

Lieve maarten en irm! ik ben jaloers op jullie, wat een omgeving.... super! Superveel plezier nog, geniet ervan xxxxx

• 17 November 2011 - 10:39

Melissa:

heeee meiss! het klinkt allemaal echt super leuk daar! =D Jeetje, wat een namen ook daar zeg, toemaar! Maar dat van die hotpools klinkt wel heel goed eigenlijk. ik ga daar ook maar een keertje heen! =P Maar een armbandje lees ik? toemaar! ik ben zo benieuwd hoeveel armbandjes je meeneemt naar hollandiaaa! Nou ik spreek jou!

xxxxxxxx

• 17 November 2011 - 12:10

Bart:

Hey Maarten&Irma,

Super leuk om al jullie verhalen te lezen. Het klinkt allemaal heel erg leuk en volgens mij hebben jullie het ook zeker naar jullie zin! De foto's zien er ook heel vet uit !

Succes met het werken (want dat moet nu ook maar eens gaan gebeuren) en heel veel plezier nog met zn 2'en.

ps. hoe gaat het trouwens met Maartens engels? Kan ik de volgende reactie al in het engels plaatsen of wat? haha

Dikke kus Bart

• 17 November 2011 - 13:34

Birgitta:

Prachtige foto's !! Wat een mooie natuur impressie...geweldig avontuur!! Veel plezier en nog vele mooie verhalen !! Groetjes, Birgitta.

• 17 November 2011 - 14:41

Mama Marceline:

Lieve Maarten en Irma,
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's!! Echt geweldig! Van het ene uiterste in het andere.
    Vooral jouw nieuwe look Maarten! hahaha
    Annemieke heeft jullie zo ongeveer helemaal bijgepraat.
    En nu wwooffen met de paarden. Wij zijn erg benieuwd hoe dat zal gaan.
    Geniet er weer van en Wwooffse.
    Dikke kus van ons,
    Mama

• 17 November 2011 - 14:53

Evelien:

Heey Irm en Maart!

Wat een leuk verhaal weer! Leuk en grappig dat jullie allemaal Nederlanders tegekwamen/hebben ontmoet. Trouwens Irma, wat een leuk hoedje en Maarten leuke nieuwe look! XD
    Ik heb mijn rapport laatst gekregen, ben er heel erg blij mee! Vooral mijn 9.5 voor Frans! Mijn minder goede cijfer is voor Geschiedenis, een 5!
    Heeeeeel erg veel plezier nog en succes met alles!!

-XXX-je van je kleine zusje/Evelien

• 17 November 2011 - 20:31

Sander:

Heee Maartie & Snirm,

Zo te zien vermaken jullie je nog steeds samen. Nog geen ruzies? & nog steeds zo verliefd als jullie weg gingen;) (aan de foto's te zien wel)
    Wat Annemieke zegt hoef je niet allemaal te geloven hoor haha!
    Bij de spar hebben ze het allemaal over je, over je domme akties. Dus wat ze dan wel niet van mij moeten denken vraag ik me af.
    Niet teveel feesten he? (had wat foto's op facebook gezien).
    Wat een mooie uitzichten trouwens, echt niet normaal!
    Heel veel plezier nog en we zien wel weer een berichtje verschijnen op jullie blog of via skype,

Nog 1 tip voor jullie : GENIET ERVAN ZO LANG HET KAN!

Dikke kus Sander

• 18 November 2011 - 11:37

Opa & Oma Sueters:

Lieve Irma & Maarten,
    Bedankt voor jullie mooie kaart!!
    Wij hebben genoten van alles foto's en berichtjes op de computer. (top!)
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, een hele belevenis.
    Verders, met Opa en Oma gaat alles goed.
    Wij wensen jullie nog veel plezier in Nieuw- Zeeland.

Lieve groetjes, en een dikke kus.
    Van Oma & Opa

• 18 November 2011 - 19:06

Merel:

Haai,
    wat een leuk verhaal!!!! Wat een gave foto's, echt leuk.
    Nou hier gaat het goed. Ik heb ook mijn raport gekregen en mijn hoogste cijfer is een 8 voor AK. Alleen ik heb een 4.5 voor BI. Bij jullie gaat het ook super zoals ik zie. En nog een wat een mooie en gave en grappige foto's!
    Groetjes Merel

• 19 November 2011 - 07:10

Gerda NZ:

Als jullie de kans krijgen in Dunedin ga dan bij eb naar "Tunnel Beach", heel mooi! Success met de paarden! Bye bye Tiemen & Gerda

• 21 November 2011 - 18:31

Opa&Oma:

Even Opa en Oma alle foto's laten zien, ze hebben er de hele avond voor uit getrokken.
    Foei, foei wat een foto's, maar ze vonden het leuk om gezien te hebben.
    Opa wil gaan leren vliegen, dus pas maar op, ze komen zo naar jullie toe, want oma denkt dat het een peuleschilletje is en zegt als we toch gaan vliegen dan kunnen we ook wel even bij Maarten en Irma langs. Ze wensen jullie nog veel plezier, doen jullie de groeten en hopen jullie snel weer gezond en wel te zien.

Liefs Opa en Oma

We kijken uit naar het volgende verhaal, ik heb jullie geplaatst onder hun favorieten zodat ze jullie goed in de gaten kunnen houden.
    Kus, Marianne

• 24 November 2011 - 16:20

Marleen:

Super gaaf wat jullie allemaal doen daar!! Nog geen heimwee naar Nederland? :P
    Haha ook gewoon een Apeldoorner die jullie daar tegenkomen he! vet lachen.
    Zitten jullie nog niet met geldzorgen? ^^ nou heeeel veel plezier nog!

xxxxxxxxxx

p.s leuk die foto's erbij =D

• 28 November 2011 - 19:17

Remco:

Hé Maarten/Irma,

Inmiddels weer terug in A'doorn kom ik op mijn werk, blijkt een collega van me jullie gewoon te kennen, it's a small world. Hoe was t trouwens op de paardenfarm, hard moeten werken? Heb nog een paar foto's van onze "teaparty", zal ik jullie binnenkort wel even mailen. Veel plezier nog daar!

Gr Remco

• 02 December 2011 - 21:33

Cherr, Meliss & Shar:

daaaggg irmpje

een verslag uit apeldoorn.
    We hebben over je gedroomd irm! je was weer in Nederland, zonder het ons te melden?!
    Met je volledige nieuw-zeelandse outfit + bepakking stond je in de apeldoornse binnenstad.
    Shar liep je hard voorbij, maar cher kreeg een dikke knuffel(het is niet eerlijk!xp)

Melis is echt een extreme nerd, die haalt gewoon een 9,2 voor natuurkunde en een 8,8 voor scheikunde. (wiskunde laten we even buiten beschouwing)
    Shar heeft al haar tentamens gehaald en cher is gewoon de bom!
    Met blauwe plekken van top tot teen van de bewegingslessen(cher)...

We zijn nu weer druk in de weer voor sinterklaas

Waarom zit jij zo ver weg?
    Voor jou geen cadeaus, wat een pech
    Wwoofen? wtf is dat?
    wij hebben nog geen nieuwzeelandse taalcursus gehad
    Stuur als je dit leest een berichtje naar ons toe
    anders krijg je met de roeee
    cher doet nu een gekke dans
    dat is niet heel vrapans
    we kijken 'the voice'
    En melis zingt ontzettend mois
    we worden eeen beetje flauw
    dus we stoppen nu maar gauw...

In apeldoorn is het weer prachtig, een heerlijk zonnetje. We kunnen bijna ons korte mauwe t-shirt weer aan....NOT

We hopen snel wat van je te horen(cher: persoonlijk!!!!!!!!)

Houdoeee-oeoeoeoe

ps. We miss you a merry christmas
    pps. We zijn met het schrijven van dit bericht uit onze panty's (ja ook melissa!) gescheurd
    ppps. Met cherany's zoontje gaat het ook goed
    pppps. Melissa heeft hem geadopteerd want cher had te weinig tijd
    ppppps. En shar raakt al haar vrienden kwijt......