Home sweet Home - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Home sweet Home - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Home sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

27 Juni 2012 | Nederland, Apeldoorn

Hoi allemaal!

We zijn ondertussen weer terug in Nederland. Nog even een afsluitend verslagje over de laatste dagen van onze 9-maandse reis...

In Pnom-Phen zijn we nog naar de Russian Market geweest. Alles was hier zo goedkoop! Hier hebben we ons even flink uitgeleefd en lekker geshopt.
Op 13 juni hebben we de bus naar Sihanoukville gepakt. Daar kwamen we vijf uur later aan. Hier kan je heel leuk eten aan het strand, ook weer supergoedkoop. Het is alleen wel een beetje vervelend dat er steeds jonge kindjes of zwervers langs komen om te bedelen. Wel grappig: er komen ook vrouwtjes langs die je nagels willen lakken ofzo. Irma heeft toen een keer haar benen laten epileren met touwtjes, wat heel pijnlijk was en niet werkte. We hebben hier ook een boottripje gedaan naar een van de eilanden. We werden opgehaald door een scooter, waar we met zijn 3en op moesten zitten, dat is hier heel normaal. Wij kijken er al niet meer van op als ze langs komen crossen op een scooter met zijn 5en, haha!
Op 18 juni hebben we 's ochtends heel vroeg de bus gepakt richting Bangkok, terug naar Thailand. Vanaf de Thaise grens gingen we in een mini-busje richting Bangkok. Dit was echt de engste rit van ons leven, die buschauffeur spoorde echt niet en scheurde overal tussendoor en omheen, we waren blij dat we levend in Bangkok aankwamen! We waren eigenlijk van plan om naar Koh Phi Phi te gaan, maar dit was te ver. Daarom kozen we ervoor om naar Koh Samet te gaan, een klein eilandje ongeveer 3 uur vanaf Bangkok. We namen de taxi naar het busstation. Opeens reed de chauffeur een klein steegje in, "binnendoorweg", zegt ie. Maar opeens sloeg de motor af. Krijgt die man de auto niet meer aan de praat. We zien om ons heen allemaal mannetjes staan, het was een vreemd gebeuren. Maar wat bleek nou? Hij deed bij het starten niet eens zijn voet op de koppeling. Maarten moest dat wel 10 x tegen hem zeggen, voordat hij de auto eindelijk weer normaal startte. Daarna reed hij ons gelukkig zonder verdere grappen naar het busstation.
Na 3,5 uur kwamen we aan in BanPeh, waar we de (krakkemikkige) boot namen naar Koh Samet. Aan een mooi en rustig strandje sliepen we in een Bungalow TubTim voor 600 Baht per nacht (ongeveer €15). Hier hebben we een aantal dagen heerlijk gechilld, lekker aan het strand gelegen en boekje gelezen. Ook hebben we ongeveer elke dag een massage gehad (van 2 vrouwtjes die elke dag op het strand rondlopen), heel relaxed.
Irma kreeg nog een keer een soort van voedselvergiftiging en werd naar de lokale dokter op het eiland gebracht. Hier kreeg ze een heleboel medicijnen, pillen en poedertjes mee. Na een dagje uitzieken voelde ze zich gelukkig wel weer goed!
Na deze relaxte daagjes zijn we op 24 juni weer teruggegaan naar Bangkok. Toen we 's avonds een drankje gingen drinken, bestelde Maarten: A Gin-tonic with an iceKLONT and extra lime, dit was erg grappig (hihi)!
Op onze laatste dag in Bangkok hebben we een aantal flinke regenbuien gehad, het Moessonseizoen is aangebroken! Op 25 juni namen we het vliegtuig terug richting Nederland. Na een vrij lange stop in Londen kwamen we op 26 juni weer aan op Schiphol.
Daar stonden onze ouders en broertjes en zusjes met een groot spandoek! We waren blij om ze weer te zien. 's Avonds nog een heel leuk verrassings-welkomfeestje gehad, de perfecte afsluiter van onze reis!

Liefs van Maarten en Irma