Azie!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Azie!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Azie!!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

11 Juni 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hee lieve mensen!

Het is alweer een lange tijd geleden dat we iets van ons hebben laten horen, maar hier nog even een klein blogje voordat we over 15 dagen weer in Nederland landen!

Australie:
Na Fraser, hebben we 2 daagse cruise gedaan op een catamaran genaamd Avatar! Sliepen ook op de boot, hebben de Whitsundays gezien en hebben gesnorkeld in het great barrier reef, wat echt supergaaf was! Daarna nog een surfles genomen, en toen doorgereisd naar Cairns, mooie tijd!

Thailand:
Op 9 mei kwamen we aan in Bangkok! Wat een gekkenhuis hier! Je moet het echt een keer meemaken of zien! Tuk Tuks crossen overal door en langs! Hierin mag je echt vrezen voor je leven! Maar genieten! De eerste paar dagen het nachtleven bezocht, daarna een tuk tuk genomen om wat tempels te bezoeken en veel tailor shops gezien! Na een paar dagen word je gek van alle drukte, de warmte (100 meter lopen en je bent zeiknat) en de tuk tuk drivers! Daarom zijn we ontsnapt naar Changmai! Hier een olifanten park bezocht, onze kookkunsten op de proefgesteld en veel marktjes bezocht! Daarna helemaal naar onder gereisd naar de eilanden! Op het eerste eiland een duikcursus gedaan! Echt supervet! zijn nu officieel openwater duikers! jaja! Verder genoten van de mooie strandjes! Daarna terug naar Bangkok want ons visa verliep bijna!

Cambodja:
We besloten om nog wat tijd door te brengen in Cambodja en dit was een goede beslissing! De bordercrossing was redelijk stressvol maar is goed verlopen! Duurde 1 volle dag! Daarna 3 dagen de Angkor tempels bezocht! Dit is 1 van de 8 wereldwonderen en was super speciaal om mee te mogen maken!

Op het moment bevinden we ons in Phnom Penh (de hoofdstad) en hebben vandaag de Choueng ek killing fields, waar 129 massagraven zijn gevonden en mensen op brute wijze zijn vermoord, bezocht We hebben ook de S21 gevangenis bezocht, hier alleen al zijn 20000 mensen vermoord. Dit was van 1975 t/m 1978 waarin Pol Pot de leiding had en het land totaal afzonderde van de buitenwereld. In deze periode is 1/3 van de bevolking vermoord door de Khmer Rouge. Dit was allebei erg indrukwekkend om te zien!

Onze laatste 15 dagen voordat we naar huis gaan:
We hebben nog niks gepland! Maar gaan zoveel mogelijk proberen te genieten en denken dat dat wel goed komt, zeker nog even een eilandje bezoeken (natuurlijk)!

Nou iedereen, we kijken ernaar uit om jullie allemaal weer te zien!

Tot over 15 dagen!

Dikkekusxx I + M

ps: alle details vertellen we jullie als we thuis zijn!

• 11 Juni 2012 - 10:45

Sandra:

Haaaai,
    Ooh het is superwarm daar! Ik ben echt jaloers :(
    Zijn jullie weer helemaal gezond?
    Ik kijk ook uit naar jullie terugkomst :)
    Zonze nog en viel spass
    Xxxxxx

• 11 Juni 2012 - 11:06

Heidy:

Heee Maarten en Irma, leuk op de valreep nog iets van jullie te vernemen. Geweldig avontuur daar maar wel vies warm als ik het goed begrijp, hoorde dat jullie behoorlijk ziek waren? Nu weer beter neem ik aan en dus maar genieten van de laatste dagen! Kijken allemaal uit naar jullie terugkomst en verhalen, liefs..

• 11 Juni 2012 - 11:54

Geurt En Lidy:

Hoi, leuk ook dit verslag weer te lezen, we zijn benieuwd naar alle details en we zijn al aan het aftellen!!! Tot snel en dikke kus van ons xxxx

• 11 Juni 2012 - 12:38

Justin:

Heey Maarten en Irma,

Leuk weer wat te lezen, hoop dat jullie nog genieten van de laatste 15 dagen! Ik ben ongeveer net zo lang aan het aftellen tot ik weer in apeldoorn woon :O Heb een kamer aan de nieuwstraat, bij karlijn in huis! haha!!!
    Kan niet wachten tot jullie er weer zijn, ben benieuwd naar de verhalen!~

Groetjes justin!

• 11 Juni 2012 - 13:30

Antoinette:

He Maarten en Irma,
    Geniet nog maar even van de laatste 15 dagen aldaar. Neem wat zon mee naar Nederland, want hier is het niet veel soeps! Haal de lange broek maar te voorschijn! Alvast een goede terugvlucht en tot over 2 weken!
    Hartelijke groet van ons allemaal!

• 11 Juni 2012 - 15:23

Annemieke:

Broertje!!!
    Nog 15 dagen=) Aftellen nu. We vinden het heeeeel erg leuk dat jullie weer terug komen. Zal wel weer wennen worden met ze alle hier thuis. Veel plezier nog en tot snel!
    xxx

• 11 Juni 2012 - 15:32

Sander:

Hee smaartie en snirm!!
    Leuk dat jullie nog even een blog neerzetten. Als ik jullie was zou ik nog maar even genieten van het weer want hier zitten we nog steeds in het koude kikkerlandje.
    Geniet nog maar even van jullie verblijf daar & tot over 15 daagjes.
    Dikke kus sander

• 11 Juni 2012 - 17:38

Cees & Marianne:

Hoi Irma & Maarten,
    ?
    Nu nog maar 14 dagen en jullie zitten al weer in het vliegtuig. Erg leuk om jullie verhalen te lezen, nu kijken we uit naar jullie thuiskomst om alle details te horen.
    Geniet nog even van al het moois, straks in Nederland zit je weer gebonden aan de 3 "R's".
    Biiiiiiiiig Hug,
    Cees & Marianne

• 11 Juni 2012 - 18:01

JW En Yvonne:

Hoi Irma en Maarten.

We hebben het al vaker geschreven. Iedere keer als jullie een verslag zenden gaan we ervoor zitten.
    Door het verslag te lezen voel je jullie enthousiasme. Een rijk bezit hebben jullie nu op zak. Geniet nog even en we zien elkaar. Liefs van ons.

• 12 Juni 2012 - 08:54

Yvonne:

Wat maken jullie veel mee. Zoveel indrukken. Great barrier reef: staat hoog op mijn lijstje! Wat is duiken gaaf he? Zo'n andere wereld, ik vind dat geweldig (René en de jongens ook). Geniet er nog maar lekker van, super. Maar ook fijn dat jullie weer terug komen!!!! Liefs xxx

• 10 Juli 2012 - 10:52

HELLO: