Australie!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Australie!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Australie!!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

01 Mei 2012 | Australië, Hervey Bay

Dag lieve vrienden en familie!

Sorry dat we zolang niets van ons hebben laten horen, maar we waren te druk met genieten!

Wat hebben we tot nu toe allemaal meegemaakt: veel!

We zijn ondertussen alweer wat dichterbij Nederland! Want we zijn alweer ruim 2 weken in Australie! En het is hier echt relaxed! Alleen wel ONTIEGELIJK duur! Duurste land ter wereld!

Maar nu ons verhaal:

Wat appels plukken betreft, zijn we gestopt op 9 april! We waren echt ontzettend blij dat we hiermee klaar waren, want we hadden het helemaal gehad! We hebben onszelf de laatste paar dagen doorgesleept met de chocolade paaseieren die we kregen van onze baas! Na een emotioneel afscheid zijn we vertrokken naar Whakatane.
Dit begon alweer goed. We misten direct de overstap. Gelukkig was Tiemen in de buurt en kon hij ons meenemen naar Whakatane! In Whakatane hebben we getennist, gegolft en we hebben een afscheidsetentje gehad met Sjors, Annette en Kaya, wat erg gezellig was!
Na een paar daagjes hebben Tiemen en MJ ons afgezet in Auckland, waar we met hun eerst nog naar een Rugby League Game zijn geweest! Wat een beren!

Op 17 april vlogen we om 6.50 naar Sydney. We hebben die nacht op de Airport geslapen, wat niet echt comfortabel was. Het vliegen ging allemaal goed! toen we aankwamen in Sydney regende het pijpenstelen, tot onze grote verbazing! We hadden eigenlijk niks uitgezocht, dus gingen maar gewoon op hosteljacht. Uiteindelijk kwamen we terecht in "Big Hostel". We zijn 4 dagen in Sydney gebleven en hebben het volgende gedaan:
Het operahouse bezocht,
de harbour bridge gespot,
naar het australisch museum geweest,
We zijn naar de Blue Mountains geweest (wat echt super mooi was!!),
hebben de ferry gepakt naar Manly Beach (wat 1 van DE stranden is hier!),
ennn we hebben Bondi Beach bezocht (van Bondi Rescue)!,
en we hebben nog een aantal barretjes gezien (ofcourse).
Al met al een drukke, dure, maar ontzettende leuke eerste 4 dagen in Australie!

We hebben besloten om hier met de Greyhound te gaan reizen. Dat is een busorganisatie waarmee ongeveer alle backpackers door australie reizen.
Vanuit sydney hebben we de nachtbus gepakt naar Byron Bay (reistijd 12 uur). Byron Bay is een surf dude plaats, dit is een van de leukste plaatsen van de east coast (vinden wij), er zijn ontzettend veel backpackers en het is ontzettend gezellig! Hier hebben we ook wat nieuws ontdekt: GOON (spreek uit als goen). Dit is de goedkoopste alcohol die er te krijgen is (11 dollar voor 4.4 liter!!!). GENIETEN. Wat je de volgende dag voelt is alleen niet zo prettig... Met dit drankje hebben we dan ook Irma's nieuwe levensjaar ingeluid, waarbij een ier en een engels meisje een grote chocoladetaart voor irma hadden geregeld! Maarten had een mooi ontbijtje geregeld, maar de goon gooide roet in het eten. We hebben gechilld op het strand en 's avonds irma's verjaardag goed gevierd!

Na drie dagen Byron Bay gingen we verder naar Surfers Paradise. Op de bus ontmoetten we 2 nederlandse jongens waarmee we een gezellig feestje hebben gevierd!

De volgende dag ging onze trip alweer verder naar Noosa. We hadden namelijk een pakket geboekt, waarbij we een "gratis" driedaagse kayaktrip kregen. We hadden eigenlijk geen idee wat we gingen doen, maar het klonk wel grappig. De andere mensen die we ontmoetten hadden ook geen idee. We kwamen in de middle of nowhere terecht, sliepen de eerste nacht in hangmatten en de andere 2 nachten in een tent met alleen een isomatje. Het kayakken was leuk, check foto's! Gelukkig was de groep superleuk en hebben we een leuke tijd gehad! De meeste mensen uit onze groep gingen hierna door naar Fraser Island, net als wij!

Fraser Island: 1 van de 2 hoogtepunten aan de Oostkust van Australie. Het is het grootste zandeiland in de wereld. Er leven 7 dodelijke slangen, dingo's (wilde honden), en ontzettend grote dikke vieze spinnen. Het hele eiland heeft 100 "fresh water lakes". We gingen op een 3-daagse tocht, we sliepen in tenten. We gingen het eiland bekijken met 2 four wheel drive auto's en een guide. Wij zaten met 10 mensen in 1 auto gepropt, erg gezellig! De eerste dag hebben we 2 meren bezocht, waaronder het diepste meer van het hele eiland. Even een lekkere frisse duik genomen en van de Zandduinen afgegeleden. Het meer staat er ook bekend om dat vissen de doodde huidcellen van je voeten eten! 's avonds hadden we een lekkere BBQ met Goon. De dingo's komen op de geur van het eten af en kunnen erg aggressief zijn. We hadden in ons kampterrein geen wc, dus moesten in de bosjes. Vanwege de dingo's moest dit in groepen en we moesten allemaal een "DingoStick" meenemen. Gelukkig niemand gewond geraakt.
De 2e dag was iedereen brak en waren een aantal tenten ingestort. We hebben deze dag ongeveer 100 km langs het strand gereden. Ondertussen zijn we op een paar mooie plekjes gestopt, waaronder een scheepwrak en een paar mooie viewpoints. Ook stopten we bij een beekje, waar je er bovenin in kon gaan en dan naar beneden dreef. was erg leuk om te doen! Hierna nog een partijtje voetbal gespeeld. Toen kwam het meest spannende stuk van de dag, 1 van de auto's kwam vast te zitten op een klif. Typisch weer, een vrouw die reed! Naar een paar uur en flink wat geklungel waren we dan eindelijk weer los! Die nacht was weer een lekkere BBQ en erg gezellig!
Vandaag hebben we het bekendste meer van Fraser Island bezocht, Lake Mackenzie! Met het zand in lake Mackenzie kun je je haren wassen en je tanden poetsen wat ontzettend grappig is natuurlijk!

Hopelijk zijn jullie weer een beetje bijgepraat en horen we snel wat van jullie!!!

Dikkekusx Maarten + Irma

ps: Maarten heeft gereden in de four wheel drive wat hem natuurlijk erg goed afging!!
pps: We hebben een hagedis gezien van bijna 2 meter lang! Leek heel erg op een krokodil!
ppps: we hebben in totaal al 27 uur afgelegd in de bus
pppps: Irma is ondertussen overgestapt van Goon naar "echte wijn"
ppppps: Maarten had voor Irma: Oorbellen + Slippers gehaald voor haar verjaardag! Wat een romanticus!
pppppps: We vliegen 9 mei naar Bangkok
ppppppps: Het uitgaansleven hier is duidelijk veel en veel beter dan Nieuw-Zeeland! (maar slechter voor de portomonnee)

• 01 Mei 2012 - 08:01

Mama Marceline.:

Hey Maarten en Irma, wat een spannende verhalen!!!! En daarnaast wat een indrukken en ervaringen. Wij zitten nu op het vliegveld te wachten voor vertrek naar Barcelona. Vertraging van 1 uur vanwege het slechte weer. In Barcelona schijnt de zon volgens de weersverwachting. Geniet even van Australië. Dikke kus van ons allemaal. Mama papa en de rest.xxx xxx

• 01 Mei 2012 - 08:16

Sandra:

Haaai!
    Pff jullie doen echt superveel in zo'n korte tijd!
    Superleuk :D
    Mooi dat australie ook leuk en mooi is
    Hebben jullie nog leuke surf dude's gespot op dat ene strand? :)
    Ik heb nu eindelijk een weekje vakantie en gister was het echt heerlijk weer, alleen moest ik werken dus het was superdruk.
    Veel plezier nog daarzo en alvast goeie vliegreis xxxxxxx

• 01 Mei 2012 - 09:59

Evelien:

Heeeei,
    Super leuk verhaal weer! Nog heel veel plezier in Australië en in zuid-oost Azië! Tot over 56 dagen!(ongeveer);)
    XxXxXxX

• 01 Mei 2012 - 12:26

Jw En Yvonne:

Dag lieve mensen,
    Het houdt maar niet op met die mooie ervaringen van jullie. Super!
    Geniet nog even van het laatste stukje vakantie. Voor je het weet is het over. Veel plezier en op naar nieuwe belevingen.
    Grt JW en Yvonne

• 02 Mei 2012 - 02:05

Hester - NZ:

Hi I & M - Geweldig dat jullie nu in Australia zijn. Hartstikke leuke verhalen weer om te lezen. Moest echt lachen om Irma's Goon drink session! Hopelijk hebben jullie nog rachtig weer en geniet nog maar even. Good Luck in Bangkok - heel erge drukke stad maar wel een heel anders cultuur om te zien. Veel liefs, Hester en family. X

• 02 Mei 2012 - 05:15

Gerda & Tiemen:

Hi there, leuk om jullie verslag te lezen en goed dat jullie het nog steeds zo naar je zin hebben! Hoop dat je de Barrier Reef nog gaat doen! bye bye xxx

• 04 Mei 2012 - 08:29

Marleen:

Hee,

Jullie maken wel wat mee daar he! haha.. Echt mooie footo´s gemaakt ook. Komen jullie echt terug over 56 dagen of besluiten jullie toch om wat langer te blijven? haha! Nou heel veel plezier nog daar! ;)

liefs x

• 07 Mei 2012 - 20:04

Annemieke:

Woow! Nog maar 49 dagen. De tijd begint nu echt te vliegen. Mooie foto's hoor. Check je facebook btw!!
    xxx

• 14 Mei 2012 - 12:15

Hanneke:

Wat een verhalen! Superleuk om te lezen!! Heel veel plezier nog verder ;) Ik zal extra genieten van de appels die jullie geplukt hebben (:

• 31 Mei 2012 - 16:37

Michael & Heidy:

Hey Maarten&Irma, de tijd vliegt, de Pinksterdagen alweer voorbij(btw ook bij jullie Pinkteren?) erg mooi weer gehad, nu weer volop regen. Waarschijnlijk lopen jullie ook te puffen, nog steeds in Bangkok of al weer veel beleefd en gezien van het land? Nog 25 dagen, dan weer in het kleine Holland. We zijn erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken, graag naar huis of toch liever langer gebleven? Wat een leuke spannende avonturen (vast ook minder leuke) hebben jullie al beleefd! Horen we nog wat voordat jullie terugvliegen? Tot gauw, liefs Michael&Heidy