Proeven van het boerenleven! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Proeven van het boerenleven! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Proeven van het boerenleven!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

15 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora! (Hallo in het Maori's),

Nou daar zijn we dan weer! We doen even een korte update van wat we de afgelopen 2 weken hebben meegemaakt!

Toen we nog bij Hester waren, zijn we naar de Waiwera Hotpools geweest. Allemaal zwembaden die door de natuur verwarmd worden.
Superchill! Dit was de eerste lekkere zonnige dag en natuurlijk zijn we direct verbrand.
De dag ernaar zijn we naar red beach gegaan! Dat was een strand vol met rode schelpen! Maarten kon zijn schelpenverzameling weer uitbreiden.
Donderdag was het dan zover, we gingen weer verder reizen. We hebben vanaf Auckland de Naked bus genomen naar Rotorua. (Eigenlijk wouden we van Auckland naar Wellington, maar deze busreis was 9 uur. Dat was tever. We vonden het leuk om de oom en tante van Irma (Gerda en Tiemen) nog te zien voordat we naar het zuider-eiland gaan) Deze busreis was 4 uur en pff door die airco waren we allebei snot verkouden. Tiemen kwam ons ophalen en direct de MAC maar even bezocht. Het stonk ontzettend in Rotorua naar rotte eieren. Dit komt door de vulkanische activiteit.
De weg van rotorua naar galatea keken we onze ogen uit. We gingen echt naar de middle of nowhere (hier de "Whops" ) Je hebt hier wel echt een supermooi uitzicht op de bergen. De volgende dag kregen we een rondleiding over de farm. De farm was 1800 meter lang. Echt ontzettend groot. Ze hebben 145 koeien en veel kalfjes, schapen, een paard, kippen, zwijnen (ook baby's), honden en een vis. Echt een boerderij dus. Wij sliepen in een caravan! Voor ons vertrouwd dus.
Maarten had Tiemens motorbike alweer zien staan en heeft hem maar direct getest. Door de rivier was niet zo'n succes. Je raad het al: we bleven vast zitten. Na 20 minuten hadden we hem eruit en moesten we ook nog terug, wat irma een stuk beter deed. Ze hebben ook een geweldige oude auto (de juut). Lekker crossen over de farm.

Even in het kort de dingen die we hebben bezocht/gedaan:
- Natuurlijk hebben we rugby gekeken (kwartfinales).
- We hebben de koeien te eten gegeven, uit de wei gehaald en geholpen met koeienmelken (nog best lastig, want je kan ieder moment onder gepoept of geplast worden) Het was trouwens wel superleuk om mee te maken. (Maarten denkt erover om boer te worden).
- We hebben de waterval bezocht hier in de buurt (Aniwhenua), Echt superleuk om te zien!
- We zijn naar de Struisvogelfarm geweest (Ostrich farm) We mochten de struisvogels gras voeren en we hebben een paringsdans gezien haha geniaal!
- We hebben de rainbow mountain beklommen! 743 meter! Echt pff wat een tocht! Moesten irma de laatste 50 meter omhoog duwen! Je had echt een super 360 graden uitzicht bovenaan! Genieten gewoon!
- We hebben de modderpools gezien en de hotpools bezocht in Waikitevelley, we zaten er in toen het donker was! Dat is echt supermooi.
- We hebben Whakatane bezocht (Dat is een plaatsje) Wow dat moet je gewoon zien!

Dit is een korte update van de grootste dingen die we mee hebben gemaakt, als we alles erop moeten zetten is dit een verhaal zonder eind. We hebben er ook weer wat nieuwe foto's bij gezet!

We vertrekken morgen (16-10-2011) met de naked bus van Rotorua naar Wellington om daar de boot te pakken naar het zuidereiland. We hebben trouwens ook de kiwiexperience geboekt. Daar starten we mee vanaf picton (dat is waar de boot aankomt op het zuider-eiland)

Nou dit was het dan voor nu, jullie horen binnenkort meer van ons!
Dikkekus Maarten en Irma

ps, bedankt voor al jullie reacties! Vinden we superleuk!

• 15 Oktober 2011 - 07:20

Sandra:

'Ki Aro!
    De Naked bus ja? Moesten jullie daar naakt in? :P grapje!
    Jullie zien er al aardig profesioneel uit daar op de boerderij!
    Misschien moet Maarten daar maar al die 9 maanden blijven als ie toch boer wil worden ;)
    Superleuk al die dingen die jullie hebben gedaan, was dat dezelfde struisvogelding als waar wij geweest zijn?
    Echt leuk dat jullie elke keer de foto's erbij doen!
    Heeeel veel plezier !!
    Ik ga vandaag lekker m'n verjaardag vieren
    Dikkekusxxxxx

• 15 Oktober 2011 - 07:35

Martijn:

Kia Ora!

Leuk om eindelijk weer eens wat van jullie te horen en dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben. Ik ben wel, net zoals Sandra, heel erg benieuwd wat die naked bus nou precies inhoudt..
    Dat Maarten boer wil worden, dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar misschien heeft hij toch zijn roeping gevonden.
    In ieder geval moet hij zich wel scheren! Hij begint steeds meer op een zwerver te lijken :P

Veel plezier met de boottocht naar Wellintong en met de bootreis!

xxxxxxx

• 15 Oktober 2011 - 09:06

Evelien:

Heey,
    Ik moest lachen toen ik over die lucht van rotte eieren las.
    Komt mij wel heel bekend voor. (toen wij daar waren in een geiserpark - ik weet niet hoe je dat schrijft - de hele tijd of we al weg gingen ik vond de stank vreselijk)
    Vandaag ga ik nog Sandra's verjaardag vieren! :D

HeleDikkeKussss
    Evelien(L)

• 15 Oktober 2011 - 11:34

Birgitta :

Hallo beiden, wat een mooi avontuur ! Wens jullie nog heel veel cultuur en plezier.
    Groetjes en goede reis,
    Birgitta (nicht van Marceline)

• 15 Oktober 2011 - 13:02

Mama Marceline:

Wat een enthausiast verslag! Leuk om te lezen en als ik het zo lees moet iedereen naar Nieuw-Zeeland om al het moois te zien.
    Geniet er weer van, goede reis naar het Zuider Eiland en tot het volgende contact of verslag.
    Dikke kus van ons, mama/Marceline.

• 15 Oktober 2011 - 15:39

Mama Marceline:

Dikke kus!!!

• 15 Oktober 2011 - 21:11

Annemieke:

Hee Maartie en snirmie,

Leuk verhaal weer!! We zaten al te wachten hoor.
    Over 50minuten is papa 50 dus dat wordt morgen een feestje. We hadden samen afgesproken dat we papa zijn 50e verjaardag zo groots mogelijk zouden aanpakken om hem lekker te pesten. Helaas broertje!! Ik mis je nu wel een beetje dus:(. Alles is geregeld en ik heb zeker me best gedaan! Ik zal zorgen dat ik even een foto van de voortuin naar je mail stuur! (kun je lachen)

Dinsdag vertrek ik naar Turkije voor wel 8 dagen haha..hopelijk hebben we een beetje mooi weer. Spannend!! Zijn we wel dichterbij jullie haha.

Veel plezier nog en voordat we het weten is Sinterklaas hier al weer.

Xxx

• 15 Oktober 2011 - 21:14

Mama/marceline:

hey Maarten,
    Wel ff scheren hoor!!
    Mooie foto's. Hebben we er meer een beeld bij hoe het jullie vergaat. Ziet er heel mooi uit, vooral de natuur en uitzichten.
    XXX

• 15 Oktober 2011 - 22:23

Bogarts + Justin:

Dag maarten irma,

Ik heb jullie verhaal even bij de bogarts voorgelezen :p
    echt leuk om te horen wat jullie doen, aan de 80 keer superleuk te horen iig :p

Heel veel plezier met de kiwi express en ruud vraagt of jullie de paringsdans willen opnemen voor hem en z'n vrouw ;)

Oh en trouwens, iedereen zag je foto maarten. Ga jee eens scheren hahahah!

Dikke lebber van iedereen hier en mij xx

• 16 Oktober 2011 - 07:58

Dorian:

Heee maarten en irma,

Goed om weer wat van jullie te horen. Erg leuk om te zien wat jullie allemaal doen en meemaken!
    Misschien moeten jullie maar een boerderij kopen in beekbergen als jullie weer terug zijn! Daar ligt waarschijnlijk jullie roeping straks.
    Heel veel plezier nog daar en we lezen snel weer jullie volgende bericht!

P.s. Gefeliciteerd met je vader, we hebben vanmiddag een feestje voor zijn 50ste!

Groeten xxx

• 16 Oktober 2011 - 20:56

Hester - NZ:

Hi Irma and Maarten,
    I am writing in english so you can get some more practise learning the local lingo.
    Rotorua stinks alright - we call it Rotten Rua in NZ.
    Great story from the farm - hard case and something you will always remember! Hope you got some good practise in driving the ute.
    How was the ferry trip to Picton? Not too rough? Did you see some dolphins?
    Have a lovely time in the South Island. Oh yes, Karen (lady from the BBQ) has given me her mums phone number for you guys, she lives in Blenheim, so if you need a bed for a few nights, she is more than happy to put you up for a bit. I will email it to Irmas email later today.
    Take it easy and have a ball!
    Love, Hester and co.

• 18 Oktober 2011 - 10:52

Harry Donker:

dat boerenleven spreekt mij wel aan. Vroeger al mijn vakanties doorgebracht op een boerderij! Goed leven. Enjoy your stay.

• 20 Oktober 2011 - 12:46

Marissa:

leuk leuk leuk klinkt het allemaal! alleen die rotte eieren lucht dan wat minder...
    maar geniet ervan en heeeeeel veel plezier maar dat zou vast wel goed komen!

liefs marissa

p.s. leuk dat jullie foto's erbij zetten :)