Red Beach! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu Red Beach! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Maarten en Irma - WaarBenJij.nu

Red Beach!

Door: irmaenmaarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Irma

03 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Hoi allemaal,

We zijn hier alweer bijna een week en dus weer tijd voor een berichtje! We hebben een aantal dagen in het X-base hostel in Auckland gezeten. Dat wss wel weer is even wat anders! Ook het Engels praten is best wel lastig en even omschakelen.

We hebben al een heel aantal dingen geregeld en de plannen zijn ook alweer totaal veranderd. Dinsdagavond waren we aangekomen en hadden we bij het inchecken een stapel formulieren gekregen die we direct door moesten lezen. Wij waren zo moe en hebben dit dus niet gedaan. Daardoor hebben we woensdag morgen onze cursus gemist! We moesten daardoor 1 nacht bijboeken in het hostel.

We kregen van onze Engelse kamergenoot de tip om een Free-kiwiexperience tour te doen! De kiwi-experience tour is een bus maatschappij die met backpackers door heel Nieuw-Zeeland reizen. Wij kregen heel Auckland te zien. Dingen die we anders waarschijnlijk nooit hadden gezien. Onder Andere de harbour bridge en 2 vulkanen. Dat was echt vet!

Door de rugby kampioenschappen hier in Nieuw-Zeeland, wat trouwens echt een gekkenhuis is, en door de kiwi-experience gaan we waarschijnlijk geen campervan meer kopen!.

Vrijdag middag kwam Hester ons ophalen.
Het was ongeveer een halfuurtje rijden vanaf Auckland naar haar huis in Red Beach. Het is hier ontzettend mooi. Ze hebben vanuit hun huis uitzicht op het strand. Zaterdag heeft Hester ons de omgeving laten zien en zondag hebben we het strand gezien. Ontzettend veel schelpen hier! Verder was het zondag een hele belangrijke dag in heel Nieuw-Zeeland want er stonden 3 Nieuw-Zeelandse teams in de rugby league finale in australie. Dit is wat voor ons de afsluiting van het seizoen voetbal is en het op de laaste dag wordt beslist. Hester en haar man Ian hadden bij vrienden een bbq en wij mochten mee. Een echte nieuw-zeelandse bbq. Superleuk!! We vinden het dan ook superleuk dat we hier bij Hester mogen verblijven!

Verder gaan we waarschijnlijk toch eerst het Zuidereiland doen, dit inverband met het weer hier! Als alles goed loopt vertrekken we deze week nog!
Hoe, dat weten we nog niet!

We hopen dat we jullie zo weer een beetje op de hoogte hebben gebracht! En jullie kunnen nog wat foto's zien van hier in Red Beach.

Dikkekus: Irma en Maarten

• 03 Oktober 2011 - 05:15

Sandra:

Heei, haha sukkels je moet ook wel doen wat er wordt gezegd! ;) superleuke foto's & wat heb je. Een leuke donkergroenejas aan bij de bbq! Succes op het zuidereiland en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. Dikkekus

• 03 Oktober 2011 - 05:17

Sandra:

Het is bij jullie nog kouder dan hier! Ongeveer elke dag boven de 20 graden :D xxx

• 03 Oktober 2011 - 09:22

Annemieke:

Leuk!!! Het weer ziet er alleen niet zo heel mooi uit als hier;) haha! Veel plezier en ik wacht met smart op jullie volgende berichtje hoor. xxxx

• 03 Oktober 2011 - 11:38

Laura:

Super leuk zeg, om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven! Het klinkt allemaal heel erg leuk.. Veel plezier op het Zuidereiland! Hopelijk hebben jullie daar beter weer..
    xx

• 03 Oktober 2011 - 14:46

Merel:

Wat een mooie foto's!
    Ja inderdaad Sandra, dan moeten jullie wel doenw at er gezegd wordt :D
    Heel veel plezier nog en we blijven jullie volgen!
    Liefs Merel

• 03 Oktober 2011 - 14:54

Mama Dijkgraaf:

Leuk dat jullie foto's hebben geplaatst. Kunnen wij ons een beter beeld vormen. Vanmiddag heb ik uitgebreid met Guido gekeken en hij vond het ook leuk om te zien.
    Ben benieuwd hoe jullie op het zuidereiland komen....
    In ieder geval veel plezier maar weer en wij zien uit naar jullie volgende belevenissen.
    Dikke kus xxx xxx

• 03 Oktober 2011 - 15:25

Sharon:

Hee irm&maarten,

Heel leuk om verhaaltjes te lezen van jullie avonturen aan de andere kant van deze wereld bol.
    Dus.. hou vol!! Dat jij(irm) niet altijd heel zorgvuldig met 'huiswerk'-opdrachtjes was wisten we al.
    Wat fijn dat jullie goed zijn opgevangen. Ik ben heel benieuw hoe jullie gaan rondtrekken.
    Hier in Apeldoorn gaat alles goed, we hebben de afgelopen dagen ontzettend mooi weer gehad:D
    Hopelijk krijgen jullie ook snel een zonnetje.

Groetjess

• 03 Oktober 2011 - 16:58

Martijn:

Dag dames,

Leuk dat jullie weer een reactie hebben geplaatst.
    Bij de reacties van jullie verslag 'Wat een reis' zag ik op een gegeven moment een reactie staan van Hester, dat ze nog niks van jullie had gehoord.. Toen dacht ik bij mezelf 'Dat gaat weer lekker!'
    Maar zo te lezen is alles goed gekomen. Ook leuk om wat foto's te zien..
    Begrijp ik het nou goed dat jullie geen campervan gaan kopen omdat jullie al te veel geld hebben uitgegeven bij rugby kampioenschappen / kiwi-experience? Zo ja, dan begint het al goed :P
    In ieder geval veel plezier nog bij Hester en succes met de keuze hoe jullie het Zuidereiland gaan bereiken.

Liefs, Martijn

• 03 Oktober 2011 - 16:59

Marije Ooms :

haha,, wat leuk om al jullie belevingen te lezen!! Die free-kiwi experience klinkt echt super leuk! gaaf dat jullie dat konden doen.. Leuk dat jullie ook foto's plaatsen. krijg ik een beetje een beeld van wat jullie allemaal zien en meemaken!
    veel plezier op het zuidereiland en hou ons op de hoogte!
    veel liefs

• 03 Oktober 2011 - 17:30

Justin:

Heey backpackers,

Ik ben zelf nu het verre nederland aan het doorreizen dus ik hoop dat dit goed aankomt vanaf mijn telefoon!

Maar Super leuk dat jullie steeds laten weten wat jullie aan het doen zijn. Ook echt super grappig om te horen dat jullie die cursus hebben gemist XD

Ik hoop dat jullie daar nu even net zo lekker weer krijgen als dat we hier in Nederland hadden! Oh en hebben jullie nog een lekker kangoeroe biefstukje gegeten? :p

Ps maarten je bent echt kaal zo XD snap die bom controle wel haha

Dikke kus en vermaak jezelf daar!

Ik ga verder in de Nederlandse kiwi express... De ns

• 03 Oktober 2011 - 17:54

Melissa:

Hahahahahahaha! Prachtig dit weer!
    Maar gaaf wat je al gedaan hebt daar! ;) Je moet zo'n reis ook gewoon niet plannen, zie wat er op je pad komt en kijk en alles aangrijpen! =D

Spreekje meis! <3

• 04 Oktober 2011 - 15:22

Evelien:

Hihi , Ja inderdaad een super mooie jas :D
    Leuk dat jullie mee mochten/gingen!

Dikkekusssssss

• 05 Oktober 2011 - 19:47

Nienke:

Heeeeeeee
    wat supergaaaaaf om jullie via deze manier te volgen.
    Wat leuk joh.. lekker bbqen in de regen..
    heeeeeeeeeeeel veel plezier nog
    xxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Oktober 2011 - 20:14

Britt:

Hellooooo daaar!

Haha als eerste super leuk om jullie berichtje weer te lezen!!
    Wat gaaf zeg dat jullie die tour al hebben gedaan, ik ben benieuwd hoe jullie naar het zuidereiland vertrekken maar dat zal vast wel goedkomen haha.
    Die bbq ziet er trouwens lekker uit haha, goed voor elkaar:D
    Succes ermee, enjoy!

dikkekuss

• 10 Oktober 2011 - 15:40

Isabel:

Heel apart om jou, Irma, samen met mijn vriendin Hester op de foto te zien ..... Ik ben blij dat zij jullie op weg heeft geholpen en dat jullie daar een paar dagen konden verblijven. Een hele fijne tijd op het Zuidereiland en hopelijk is het daar wel mooi weer!

• 11 Oktober 2011 - 21:07

Hanneke:

Hee! Supergaaf om dit te lezen! Beetje late reactie maar dat kan nog wel want er is nog geen volgend verhaal :) Hebben jullie het Zuidereiland al bereikt of zijn jullie halverwege gestrand en horen we daarom niets? Leuk dat jullie lekker aanpakken wat er op je pad komt. Gewoon doen waar je zin in hebt! Heel veel plezier en geniet ervan! Liefs :)

• 12 Oktober 2011 - 07:44

Cees & Marianne:

Hééééé Maarten & Irma,

Zitten jullie inmiddels al op Zuidereiland en hoe zijn jullie er gekomen?
    Op deze manier houden jullie het wel spannend. Hartestikke leuk en mooi
    wat jullie allemaal meemaken. Geniet ervan en we hopen snel weer wat te
    lezen en te zien.

Cees & Marianne

• 13 Oktober 2011 - 13:30

Cindy Koldenhof. :

Hoi Irma, en maarten,
    Ik hoorde een tijdje geleden van mijn moeder dat jullie 9 maanden van huis af gaan!
    Ik wou jullie even heel veel succes wensen, en dat jullie ervan mogen genieten.
    Ik heb de eerste foto's bekeken, ziet er super uit!!.

Groetjes Cindy & Bas.